raining rainbow

My photo
Believe in yourself, build your strength, you are strong, You're beautiful and smart and capable of doing anything.

Followers

Friday 27 July 2012

sahabat, teman atau kawan

Berbeza dari segi ejaan dan juga maksudnya (pada saya dan juga sidia) kenapa berbeza? Sahabat, seseorang yang akan senantiasa berlaku adil kepada sahabatnya, tidak akan meninggalkan sahabatnya dikala susah mahupun senang, sentiasa berada dihati dan tidak menjauhkan diri dari sahabatnya, berdoa atas kesejahteraannya dan juga rezekinya, tidak menjatuhkan sahabatnya sendiri. (sebab itu lah wujudnya lagu yang bertema kan sahabat contohnya, sahabat sejati by hijjaz malah sahabat dari aizat) pernah kah kita mendengar lagu yang bertajuk atau bertema kan teman atau rakan? mungkin ada, contohnya satu lagu yang saya kurang pasti tajuknya, tapi liriknya ada menyebut, teman, jangan main api, nnt terbakar diri. (teman) seseorang yang rapat tapi tidak mengenali tidak serapat sahabat. tidak kisah sama ada temannya berada disisinya ataupun tidak. begitu juga samanya dengan kawan. cuma kawan hanya sekadar kawan. tidak serapat daripada teman ataupun sahabat. agaknya anda di tahap yang mana dengan sahabat, teman atau kawan anda. anda fikir kan lah sendiri. jarang bagi saya mempunyai sahabat, hanya la sidia yang menjadi sahabat ku hingga kini. amin syukur atas kehendaknya aku juga mempunyai sahabat. nasib persahabatan ku tidak sebaik anda dari kecil hingga dewasa. jarang sekali yang dapat bertahan. hmmm tapi ku bersyukur dengan adanya sidia. aku kenal maksud sahabat

sajer

english tidak berapa bagus..
gelak sorng2...
hahaha
='D